Нормативна база, що регламентує процедуру оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
Оцінювання
результатів навчання здобувачів освіти Костопільського ліцею № 1 ім. Т.Г.
Шевченка врегульовано такими нормативними документами:
· ст.
17 Закону України «Про повну загальну
середню освіту»;
· Наказ
МОН України від 01.04.2022 № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо
оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту
відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (для учнів, які здобувають освіту за Державним
стандартом базової середньої освіти, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів
України від 30.08.2020 р. № 898);
· Наказ МОН України від
13.04.2011 № 329 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень
учнів (вихованців) у системі загально\ середньої освіти» (для
учнів, які здобувають освіту за Державним стандартом базової і повної середньої
освіти, затвердженим Постановою Кабінету міністрів України від 23.11.2011 р. №
1392);
· Положення про золоту медаль «За високі
досягнення в навчанні» та срібну медаль «За досягнення в навчанні»
(затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України
17.03.2015 № 306, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 березня 2015
р. за № 354/26799)
Оцінювання навчальних досягнень учнів, які здобувають освіту відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 року № 688)
У 1-2-х класах об’єктивні результати оцінюються вербально. У
3-4-х за рішенням педагогічної ради Костопільського ліцею № 1 ім.Т.Г.Шевченка
оцінювання відбувається за рівневою
шкалою, а його результати позначаються словами або відповідними літерами:
початковий (П), середній (С), достатній (Д), високий (В). Двічі на рік вчитель
заповнює свідоцтво досягнень учня/учениці – документ, який дає розгорнуте
уявлення про навчальний поступ учня. Він складається з двох частин:
характеристики наскрізних умінь здобувача освіти та результатів навчання за
предметами або інтегрованими курсами. Свідоцтво досягнень не містить балів. Для
оцінювання застосовуються твердження: «має значні успіхи», «демонструє помітний
прогрес», «досягає результату за допомогою дорослих», «потребує уваги і
допомоги». У 3-4-х класах результати навчання оцінюються за чотирма рівнями, а
наскрізні уміння так як і у 1-2-х класах.
Зразок свідоцтва досягнень учня/учениці 1-2-х класів(покликання)
Зразок свідоцтва досягнень учня/учениці 3-4--х класів(покликання)
Оцінювання
результатів навчання учнів має бути зорієнтованим на сформовані ключові
компетентності та наскрізні вміння згідно з вимогами Держстандарту.
Основними
видами оцінювання є поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне)
оцінювання.
Поточне
та підсумкове оцінювання здійснюють із застосуванням основних форм та способів:
• усної
(індивідуальне, групове та фронтальне опитування);
• письмової,
зокрема графічної (діагностичні, самостійні та контрольні роботи, тестування,
організації роботи з текстами, діаграмами, таблицями, графіками, схемами,
контурними картами тощо);
• цифрової
(тестування в електронному форматі);
• практичної
(виконання різних видів експериментальних досліджень та навчальних проєктів,
виготовлення виробів, роботи з біологічними об'єктами, хімічними речовинами
тощо).
Річне оцінювання здійснюється за
системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати відображаються у
свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку.
З метою адаптації п’ятикласників
до навчання в середній школі протягом першого місяця навчання не здійснюється
поточне та тематичне оцінювання. А починаючи з жовтня оцінювання відбувається
за 12-бальною шкалою.
Відповідно до результатів
навчання класними керівниками двічі на рік заповнюється Свідоцтво досягнень
учня/учениці, де відображається характеристика навчальної діяльності та результатів навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар