Критерії оцінювання навчальних досягнень

Нормативна база, що регламентує процедуру оцінювання результатів навчання здобувачів освіти

Оцінювання результатів навчання здобувачів освіти Костопільського ліцею № 1 ім. Т.Г. Шевченка врегульовано такими нормативними документами:

·  ст. 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту»;

·  Наказ МОН України від 14.07.2015 № 762 «Про затвердження порядку переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання»;

·  Наказ МОН України від 13.07.2021 №813  «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»

·  Наказ МОН України від 01.04.2022 № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» (для  учнів, які здобувають освіту за Державним стандартом базової середньої освіти, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2020 р. № 898);

·  Наказ МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загально\ середньої освіти» (для учнів, які здобувають освіту за Державним стандартом базової і повної середньої освіти, затвердженим Постановою Кабінету міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392);

·  Наказ МОН України від 21.08.2013 № 1222 ” Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти “

·  Наказ МОН України від 03.06.2008 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».

·   Положення про золоту медаль «За високі досягнення в навчанні» та срібну медаль «За досягнення в навчанні» (затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 17.03.2015 № 306, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 р. за № 354/26799)

 Оцінювання навчальних досягнень учнів, які  здобувають освіту відповідно до  Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 року № 688)

У 1-2-х класах об’єктивні результати оцінюються вербально. У 3-4-х за рішенням педагогічної ради Костопільського ліцею № 1 ім.Т.Г.Шевченка оцінювання  відбувається за рівневою шкалою, а його результати позначаються словами або відповідними літерами: початковий (П), середній (С), достатній (Д), високий (В). Двічі на рік вчитель заповнює свідоцтво досягнень учня/учениці – документ, який дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ учня. Він складається з двох частин: характеристики наскрізних умінь здобувача освіти та результатів навчання за предметами або інтегрованими курсами. Свідоцтво досягнень не містить балів. Для оцінювання застосовуються твердження: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату за допомогою дорослих», «потребує уваги і допомоги». У 3-4-х класах результати навчання оцінюються за чотирма рівнями, а наскрізні уміння так як і у 1-2-х класах.

Зразок свідоцтва досягнень учня/учениці 1-2-х класів(покликання)

Зразок свідоцтва досягнень учня/учениці 3-4--х класів(покликання)

 Оцінювання навчальних досягнень учнів, які здобувають освіту відповідно до  Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2020 р. № 898)

Оцінювання результатів навчання учнів має бути зорієнтованим на сформовані ключові компетентності та наскрізні вміння згідно з вимогами Держстандарту.

Основними видами оцінювання є поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.

Поточне та підсумкове оцінювання здійснюють із застосуванням основних форм та способів:

усної (індивідуальне, групове та фронтальне опитування);

письмової, зокрема графічної (діагностичні, самостійні та контрольні роботи, тестування, організації роботи з текстами, діаграмами, таблицями, графіками, схемами, контурними картами тощо);

цифрової (тестування в електронному форматі);

практичної (виконання різних видів експериментальних досліджень та навчальних проєктів, виготовлення виробів, роботи з біологічними об'єктами, хімічними речовинами тощо).

Річне оцінювання здійснюється за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку.

З метою адаптації п’ятикласників до навчання в середній школі протягом першого місяця навчання не здійснюється поточне та тематичне оцінювання. А починаючи з жовтня оцінювання відбувається за 12-бальною шкалою.

Відповідно до результатів навчання класними керівниками двічі на рік заповнюється Свідоцтво досягнень учня/учениці, де відображається характеристика навчальної  діяльності та результатів навчання.

Зразок свідоцтва досягнень учня/учениці 5 класу (покликання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар